Drentsche Patrijshond Fanfare

Af Per Iversen

Vores desværre nu afdøde medlem, Svend Erik Bedsted, var også ivrig jagthornsblæser. Som sådan, mente han at drenterne selvfølgelig også skulle have deres egen fanfare.

For ca. 10 år siden tog han derfor kontakt til hans ven, den meget kendte komponist og trompetist Per Iversen, for at høre om han ikke ville komponere en fanfare til drenterne.

Resultatet kan ses herunder. De første år blev fanfaren spillet af Svend Erik til en del af klubbens arrangementer, bla. på klubbens hovedprøve i foråret. En tradition som desværre er dødet hen, og som jeg håber der igen kan blive taget op.

Skulle der blandt klubbens medlemmer være nogen der blæser jagthorn er her derfor et genoptryk af noderne som Edel Bedsted venligst har tilsendt mig, så der er mulighed for at lære fanfaren, og hvem ved, måske får vi så igen lejlighed til at høre den på nogle af klubbens arrangementer eller når vi går på jagt med vores drenter.

-Klaus​​

Svend Erik med hans drente Laika​​